Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

11 Δεκεμβρίου Παγκόσμια ημέρα δικαιωμάτων του παιδιού


Στις 11 Δεκεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού. Τα παιδιά όλου του κόσμου, ανεξαρτήτου χρώματος γιορτάζουν. Αν όμως θέλετε τη γνώμη μου, τα παιδιά όλου του κόσμου θα έπρεπε να γιορτάζουν κάθε μέρα.

Γιατί τα παιδιά όπως και οι ενήλικες έχουν δικαιώματα. Δικαιώματα που κάποιοι καταπατούν με τον πιο βάναυσο τρόπο.
Τι να πρωτοσκεφτεί κανείς; Την ψυχαναγκαστική παιδική εργασία; Την παιδική πορνεία; Την παιδική βία που βιώνουν παιδιά ακόμα και μέσα στην κούνια τους; Την έλλειψη εκπαίδευσης; Την έλλειψη βασικών καθημερινών αναγκών (νερό, φαγητό, ένδυση);

Την έλλειψη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης;

Η παγκόσμια ημέρα παιδιού είναι μία… Δυστυχώς! Όχι ότι αλλάζει κάτι για όλους αυτούς που καταπατούν τα δικαιώματα των παιδιών… Αυτοί το κάνουν 365 μέρες τον χρόνο χωρίς διάλειμμα… Αμφιβάλλω αν έστω κι ένας από αυτούς γνωρίζει κάποιο από τα δικαιώματα των παιδιών ή αν ακόμη έχουν δικαιώματα τα παιδιά!

Για να γνωρίζουν κι αυτοί οι (εύχομαι) λίγοι, τα παιδιά έχουν δικαιώματα… Η Χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού αναφέρει:

Δικαιούμαι να έρθω στην ζωή. Δικαιούμαι να υπάρξω.
Δικαιούμαι να μεγαλώσω σε έναν κόσμο χωρίς βία και φτώχεια.
Δικαιούμαι να ζήσω σε ένα κόσμο που σέβεται και προστατεύει το φυσικό περιβάλλον.
Δικαιούμαι να έχω ελεύθερη πρόσβαση στον μαγικό κόσμο της γνώσης.
Δικαιούμαι να έχω ελεύθερο χρόνο και χώρο για να παίξω.
Δικαιούμαι να μάθω τι είναι καλό για την σωματική και ψυχική μου υγεία.
Δικαιούμαι να περνάω αρκετό χρόνο με τους γονείς μου.
Δικαιούμαι να ζήσω με αθωότητα και ανεμελιά τα παιδικά μου χρόνια.
Δικαιούμαι να ζήσω σε μια κοινωνία που προστατεύει τα προσωπικά μου δεδομένα.
Δικαιούμαι έναν κόσμο ανθρώπινο, δίκαιο και ειρηνικό. Έναν κόσμο στον οποίο θα μεγαλώνουν αύριο τα δικά μου παιδιά. (Πηγή: UNICEF)

Πατήστε εδώ για να δείτε τη χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου